Going on a Christmas hunt?

0kommentarer



Idag har det gått två veckor sedan James åkte till England, och det återstår 3 dagar och två veckor tills vi ses igen. Den 16de december åker jag som sagt till England för att fira jul med familjen Gilhooly. Det ska bli spännande att se hur Britter firar sin högtid, den 25 december dessutom. Jag ska försöka att dra med mig lite av mina traditioner, som att baka lussekatter, köpa pepparkakor på IKEA och eventuellt ha ett litet julbord. Största skillnaden är nog att vår familj har alltid varit ganska liten på julen, med mormor, farmor familjen, och farfar & Karin. James familj är något större. Även där handlar julen om att vara tillsammans, äta god mat och umgås. Jag får berätta mer dagen efter:)
 
Today it's been two weeks since James went to England, and it remains three days and two weeks until we meet again. The 16th December I'm going to England to spend Christmas with the family Gilhooly. It will be interesting to see how Britons celebrate, and on December 25 (in sweden we celebrate December 24). I'll try to drag me some of my traditions, like baking saffron-buns, buy gingerbread at IKEA and possibly have a small Swedish Christmas dinner. The biggest difference is probably that our family has always been quite small at Christmas, with grandma, grandmother, family, and grandfather & Karin. James family is slightly larger. Even where Christmas is about being together, eat good food and socializing. I'll tell you more the day after:)
 

mf

Kommentera

Publiceras ej