Words.

1kommentarer



Precis så är det, "följ ditt hjärta". Jag har arbetat för en del udda människor under min resetid, dessvärre har inte alla varit allt för trevliga personer och har gett en mycket skit, energitjuvar brukar jag kalla dom. Det har för mig ibland varit svårare att hantera vissa situationer, det är svårt att glömma och "låta det flyga över huvudet". Det gör mig ledsen och jag är en sån som måste prata om vad som hänt, mer än en gång. Älta. Men det är också något jag måste bli bättre på, försöka låta det rinna av som vatten, inte ta till mig saker, det är så sånna människor vinner, när det sårar någon annan. Något jag lärt mig är att man inte ska stanna i en sån situation för länge, det tär på en och är det värt att vara ledsen för? Livet är för kort för att känna sig nere, lurad och överkörd, speciellt när inget kommer att ändra ens situation, inte ens när man försöker själv. Det betyder inte att man ger upp, det gör en starkare, för att ingen ska behöva känna oro och ångest då de är på sitt jobb. "Följ ditt hjärta", njut av livet och låt inte folk trampa på dig. 
 
Thats just like it is, "follow your heart". I have worked for some odd people during my travel time, unfortunately, not everyone has been too nice people and have given me "lot of shit", energy-thieves, I usually call them. It has for me sometimes been difficult to handle certain situations, it is hard to forget and "let it fly over his head." It makes me sad and I am that person who needs to talk about what happened, more than once. Dwell. But it is also something I need to improve on, try to let it run off like water, do not take things to personal, thats the way "them" people win, when it hurts someone else. Something I learned is that you should not stay in a situation like that for a long, it depletes one and is it worth to be sad for? Life is too short to feel down, foold and run over, especially when nothing is going to change one's situation anyway, even when trying yourself. That does not mean giving up, it makes you stronger, because no one should have to feel anxiety when they are at their job. "Follow your heart", enjoy life and do not let people step on you.
 
mf

1 kommentarer

Mamma.

20 Jul 2014 15:26

Så sant....

Kommentera

Publiceras ej