När jag va 17 år.

0kommentarer

Igår var det full rulle nere på strandbaden.
Jag och tre andra tjejer drog ut efter lite mycket vin för att inta dansgolvet.
Grejen är med mig att när jag blir lite kalasglad så händer det grejer, som jag idag inte riktigt förstår varför det blir så. För det första så ska jag alltid dansa (för jag älskar att dansa), men tror att jag är asduktig, har feta moves och kan rocka loss på riktigt. Men i verkligheten så blir det tvärtemot. Bara en över glad Mikki som kastar sig själv runt på golvet med för mycket självförtroende, sen ska jag alltid sjunga med låtar som spelas (och jag kan aldrig texterna). Pinsamt. Sen har jag en tendens att bli någon jäkla wanna be Stockholmare. Jag är inte från Stockholm, jag är en 100% skåning men en liten smula uppländska, väldigt liten. Också pinsamt, framförallt till dem som känner mig och vet att jag pratar skånska. Där finns säkert mer att tillägga men så roligt ska vi inte ha det här på detta inlägget! ;) Men på den posetiva sidan så hade jag en mycket bra kväll med många skratt! Så tokigt det kan bli.
 
Yesterday was full action down at Strandbaden (a nightclub down in Falsterbo).
Me and three other girls went out after a little bit too much wine to hit the dance floor.
The thing with me is that when I get a little "party-happy", it just happens things, which I currently do not really understand why this happens (might have something to do with the wine:). Firstly, I will always dance (because I love to dance), but think I'm awesome, have fat moves and can truly rock. But in reality, it's just not the same as in my head. Just a over the top happy Mikki throwing myself around on the floor with too much confidence, then I'll always sing along with the songs that play (and I can never the lyrics anyway). Embarrassing. Then I have a tendency to get any damn wanna be "Stockholmare" (Stockholm residents). I'm not from Stockholm, I am a 100% "Skåning" but a trifle uppland in my emphasis, very small. Also embarrassing, especially to those who know me and know that I'm talking Skånska. There is certainly more to say but, we are not going to have that much fun here in this post! ;) But on the pose tive side I had a very good evening with lots of laughter! So crazy it can get. 
 
 
 
mf

Kommentera

Publiceras ej