En samlare

0kommentarer

Godeftermiddag.
Igår var både jag och mamma lediga, och vi bestämde oss för att gå igenom alla våra kläder, lägga in på tradera och en del ska skänkas bort. Halva dagen gick att ta fotton på bland annat Odd Molly kläder. Idag har jag ytterligare gått igenom mina grejer, fyra lådor är packade sen tidigare och det behövs nog två eller tre till. Jag känner mig väldigt glad att ha organiserat alla mina saker, men blir också lite ledsen då jag inser att allt förmodligen bara kommer att stå i garaget i ytterligare ett år (eller två, vem vet). Jag känner ingen hemmakänsla denna gången här i Höllviken och Skåne. Även om allt är precis som det varit så har jag på något sätt växt bort får detta. Självklart är det skönt att vara hos Mamma & Pappa, träffa farmor, bror och så men det är inte mitt hem längre om ni förstår hur jag menar. Vart hör jag och James hemma egentligen? Jag saknar bergen och naturlivet, men kan ändå inte se mig bo i Italien en längre tid när jag väl tänker efter. Jag längtar alltid efter att ha ett eget hem tillsammans med James, en plats där vi har våra saker och kan känna en trygghet. Det kommer en dag, och jag blir ibland lite stressad och vill ha det nu på en gång! Sånt händer inte över en natt utan allt tar sin tid. På tal om tid, jag har mycket tid nu när jag är hemma att tänka på allt sånt som gör mig orolig, saknar och vuxen grejer, ursäkta jag gnäller..  Skönt att jag har en del jobb på biohuset när jag är här!:)
 
Good afternoon.
My mom and I were off yesterday and decided to go through all of our clothes, put on Tradera and part is given away. Half the day was spent taking fotton at Odd Molly clothing and more. Today I have further gone through my stuff, four boxes are packed from before and needed probably two or three more. I feel very happy that I have all my things organized, but is also a little sad when I realize that everything is probably just going to stand in the garage for another year (or two, who knows). I do not have a "home feeling" this time here in Hollviken and Skåne. Even if everything is exactly as it was, I have somehow grown away from this lifestyle. Obviously it's nice to be with Mom & Dad, meet grandmother, brother and so, but it's not my home and life longer if you know what I mean. Where do I and James belong? I miss the mountains and outdoor nature, but still can not see myself living in Italy for a long time when I think about it. I always long for having our own home along with James, a place where we have our things and can feel secure. There will come a day, and I sometimes get a little stressed and want it now at once! This can not happen overnight, it all takes time. Speaking of time, I have much time now that I'm home to think about all those things that make me anxious, and no adult stuff, sorry I'm whining .. Phew that I have some work on biohuset when I'm here :)
 
 

mf

Kommentera

Publiceras ej