Vi blev som dom andra.

0kommentarer

Hösten har kommit till Mallorca, på en vecka!
 
Helt ärligt, värmen som var då min bror och Emilia var här, den var förmycket. 36 + grader och nu helt plötsligt är det 17 +. I torsdags var det storm! Hagel regnade ned för himlen stora som pingisbollar, poolen svämade över och plantorna ute välte runt och en hamnade också i plurret. Sinnes!
 
Och nu när man tänker på höst och vinter.. Efter att inte ha varit hemma på länge nu sa börjar jag få hemlängtan till "lilla landet lagom". Jag vill ha köttbullar med mos och brunsås, äta lång middag med mamma och pappa, lyssna på Ted Gärdestad och klia min efterlängtade katt på magen. Jag vill titta på Svensk tv, "Bonde söker fru" som jag i vanliga fall tycker är ganska löjligt. Jag vill sova i min egen säng, den så sjukt gott! Sen vill på kräftskiva, jag vill ut och dansa men vänner, jag vill prata SVENSKA, inte tyska, engelska eller spanska .. 6 veckor kvar. Tror jag kommer att åka till IKEA nästa vecka:P Det är märkligt så svensk jag blir då jag varit borta förlänge från hemlandet. Jag saknar småsaker som i vanliga fall är vardag. Svensk tv, och det är inte samma sak som att kolla på sin data. En promenera i Höllviken, längst stranden. Prata svenska?
 
Nu är det tidig middag, min man har lagat kyckling med brunsås och blomkålsmos:D Han är bäst!
 
Puss
 

Kommentera

Publiceras ej