Tiden går..

0kommentarer

Snabbt!

Det är redan september på lördag och jag har ca en månad kvar på jobbet här. Jag kom ju precis??

Nya äventyr är på G inför vintern och jag suktar efter snö, alper och kyla. Jag som alltid sätt mig själv som en liten solstråle, som älskar värmen, det gör jag ju men jag har kommit underfund med att snö är mer min grej. Ska jag vara på ett sånt här ställe igen så måste jag ha en mer aktivitet.. Som kanske surfing, waleboarding, en sport helt enkelt. Ut och springa tre gånger i veckan är inte tillräckligt. Nu längtar jag faktiskt efter hösten i England och Sverige, tjocka kläder och gula/röda/bruna färger i naturen. Lite förspel innan vintern drar igång!

Jag menar inte att jag inte tyckesåll värmeså, solsken och lätta kläder. Det är kanske grejen att jag inte riktigt tycker att Mallorca är ett paradis. Det är som en liten tysk kolloni ö, går man ut på restaurang börjar servitriser prata tyska med en? Jag har insätt att det inte är något för mig. Jag skulle aldrig kunna bo här året runt. Guadeloupe var en helt annan sak, det är ett PARADIS. Dit vill jag igen, inte jobba men semester:) kanske i vår nästa år.. Men NU ska jag försöka njuta av mina sista 6 veckor.

Puss,
Mikki

Kommentera

Publiceras ej