Malmøbo!

0kommentarer

Hejhøpp snøpp!

Nu är jag tillbaka i Skåne från en weekend i stor staden Stockholm.

Jag känner mig på något sätt alltid lika hemma när jag kommer dit. Det är som om jag bott där en gång i tiden och en stockholms brutta kommer fram i mig. Det är väl konstigt, hur man kan känna sig så till ro i en stad som man egentligen inte varit i så super duper många gånger. Vi besökte Wallmans salong på lördag kväll. Det var den bästa upplevelsen på länge. Så duktiga dom var som sjöng, dansade och under höll oss hela kvällen. Jag tänkte de, där hade jag verkligen velat stå någon dag! Ett sånt arbete.. Men då ska nog fröken Frid ta sång lektioner, och dans! Taktkänsla vill jag inte skryta om precis.

Idag klockan 15.30 hade jag första arbetet på 2 ån halv månad. Det var underbart! Jag insåg hur mycket jag saknat att ha kontakt med andra människor, prata, servera och jobba. Vi hade en del danska gäster och fick komplimanger över hur bra jag pratar. Kändes inte helt fel de! Åh det var så kul. Så får vi se hur allt blir:) Inatt sover jag i lägenheten hos bror, vem vet, kanske jag också snart blir Malmöbo!

Nattinatt gott folk,
kram å puss!

MF

Kommentera

Publiceras ej