Danska flaggan!

0kommentarer



Här sitter jag,
go och gla,
tralalalalaaaaa!!

Veckan har sprungit iväg och idag är det redan lördag, och imorgon åker jag tillbaka till skånelandet. Det har varit väldigt mysigt. Jag har diskat och pillat med olika grejer, gått i byen och shoppat lite då Peter varit på arbetet. I torsdags träffade jag Mads från Avoriaz. Vi gick runt lite, pratade, pratade lite mer och pratade lite mer. Riktigt kul att se honom:) Jag hoppas att han inte flyttar till Kph nu till hösten så jag har en kamrat jag kan leka med. Senare på kvällen åt jag och Peter middag hos hans Mormor. Lasange och massa sallad. Gottigt! Jag tror nog hon hade lite svårt att förstå min svenska då hon synkade lite på näsan, som ett hjälplöst litet frågetäcken. Jag tänkte på min söta mamma som också kan ha lite problem med danskan. Gulle!!

Idag har vi varit på IKEA.
Vi skrev en liten lista på sakerna vi skulle ha och kom hem med 20 andra saker och tre av dem som vi skrev upp på listan. Men det var bra saker:) Sittbynor till kökspallarna, ett diskställ, en skohylla och en hel del mer. Sen åt vi såklart köttbullar med brunsåsoch lingon. De är bara så gott! Kan inte förstå hur jag kunde sluta äta något så gott. Nu är vi tillbaka och ska fixa lite, njuta av vår sista kväll tills vi ses igen och se en film. Vill få hit mina grejer nu, känna att det är dags. Men om 4 veckor flyttar vi över mina grejer, pappa, mamma & jag. Blir kul! Så får de också besöka oss och se vårt hem.

Jag skulle ju tagit mer bilder om jag kunde..
Men slarv-maja Michaela hittar inte sin kamera. Typiskt.

Ni får ha en trevlig lördagkväll,
det ska jag ha!!

Kommentera

Publiceras ej