En flickas livsfilosofi.

0kommentarer

Jag har tänkt en del på livet, vad det har att erbjuda och vilka vägar jag ska ta nu när jag själv får välja. Då man gick i skolan var ju redan dagarna planerade så att säga. Men efter studenten var valet ens eget. Man kunde helt plötsligt vraka bland "godisbitarna". Livet blev så mycket mer tycker jag!

Jag valde att åka till Västindien till en början, arbetade för Langley på Hotel Fort Royal där jag slet skiten av mig i sex månader som servitris, tillsammans med min pojkvän, samtidigt fick vi se de mest underbara platserna! Jetskituren ute till havs runt bland små öar i kristallklart vatten, små sjöstjärnor på botten och färgglada söta fiskar. Jag åkte moped tillsammans med mina rara arbetskollegor på en ö och besökte stränder, åt glass och njöt av livet! Jag fick bada i havet varje dag, promenera på stranden och få sand mellan mina tår. Det var en upplevelse som alltid kommer finnas kvar.

Nu närmar det sig vinter och jag har valt att åka iväg igen. Snööööö!!!

Min filosofi med livet är att välja och vraka. Man ska göra det man vill och leva sina drömmar. Jag ville åka iväg igen och kommer nu iväg för att jag drev viljan fram. Visst är det fantastiskt? Nästa år kommer där nya äventyr och jag kan knappt bärga mig av nyfikenhet av vad jag ska hitta på! Jag känner det att man måste ta vara på livet när man väl lever. Lever man så ska man älska att göra det! Ens drömmar,  inte bara drömma utan också leva ut dom. En del undrar när jag ska plugga, om jag inte känner press eller känner mig stressad över att tiden går, jag blir äldre och "man vill ju inte hamna i stolen försent". Jag tycker aldrig det är för sent att börja läsa. Man ska göra det då man känner sig redo, vet vad man vill göra och framförallt känner sig motiverad! Just nu har jag massa saker som jag hade kunnat tänka mig att arbeta som. Kanske som djurskjötare på någon djurpark i Australien, äga ett eget Café i Stockholm, inredningsarkitekt i Schweiz, dagisfröken, socionom, dietist .. osv!

Man ska inte stressa, allt tar sin tid och det kommer tillslut! En dag bara vet man:) Och ändrar man sig och vill göra något annat efter ett år eller tio så kan man alltid byta! Jag tror inte på att man ska utbilda sig och stanna som det resten av sitt liv. Jo om man verkligen verkligen brinner för något. Ungdomar som är osäkra och inte vet stressar upp sig påtok förmycket när det gäller sin karriär, utbildning, högskola, pengar och vuxenlivet. Ta det inte så fort, våga andas också. Och andra som stressas av sina föräldrar. Man får inte glömma att leva sitt liv och inte någon annans.

 

Kommentera

Publiceras ej