tillbaka till fjärran land

0kommentarer

Jag drömde inatt att min restaurangchef borta i Västindien ringde på min mobil mitt i natten och sa det att jag inte plockat undan all disk på mina bord på min station och att jag var tvungen att åka tillbaka och fixa det..
Tjo&tjim i skallen asså..
Det är ju en sak när jag var där, stressen som spökar på nätterna och så, men nu? Jag minns i början av säsongen då jag vaknade mitt i natten och trodde klockan var 06.00 (egentligen var den det i Sverige och klockan var 01.00) och jag rusade upp, fixade till mig och sprang snabbt som katten ner till restaurangen där det var stendött.. Jag kunde inte riktigt förstå varför det var så mörkt, vad dom andra också sena? Pinsamt då jag kom upp till reseptionen och träffade Jesse som undrade va fan jag höll på med:P Eller de andra gångerna jag vaknat mitt i natten och drömt att jag fortfarande varit på jobbet och inte gjort klar uppgifter eller dukat av all disk eller gjort något slarvigt som jag måste göra om. Verkligen levt mig in i det och rest mig upp ur sängen för att fixa till det. Tur att jag insåg att det bara var drömmar innan jag hann springa ner! Tänk vilka spratt hjärnan kan spela..


Men nog om det. Ikväll har varit en myskväll tillsammans med mammi, pappi, Emilia och Niklas. Middag och en halv film eftersom det blev en ganska sen kvällsmat:) Familjen Frid och tider går inte alls ihop! Och nu är klockan mycket så jag tackar för mig!

Nattinatt!

Kommentera

Publiceras ej