Massa klunkar & jag är pigg!

2kommentarer

Danskar danskar.. Hur ska jag överleva?

Det var fest igår igen. Jag ensam svensk med sju fulla danskar som tycker jag pratar roligt. Klunkar är ett av de ord som de missbrukar numera för att jag använt det i fel mening. Klunkar=pungkulor. Skit kul att jag säger sånt på förfest som "får jag smaka en klunk av din öl?".. Ja ni förstår. Andra ord som också misstolkas är pigg=snopp, knäppa=knulla.."Ska jag knäppa dina pjäxor?", "ni är knäppa i huvudet", "är du pigg?", det är meningar som blir så fel.

Idag var det då strålande idag och jag var uppe kl 10. fast att vi var ute igår sent på kvällen. Klockan 13 var vi ute i backen för att danskarna ville sova liiiite längre. En backe och så skulle de äta lunch. Vafan?! Efter lunchen ville de åka hem.. Jippi. Men jag fick med mig Maz för lite mer åk innan det var dags att pysa på afterski. Och idag kom där tillochmed gäster och sällskapade med oss:) Trevligt! Men vår andra pistvisning var förgäves. Där kom ingen:p Aja, nästa vecka så! Hinner vi förbereda oss också:)

Ikväll händer där inte mycket för min del. Planera lite inför julaftons picknick som vi ska ha några stycken, se på film med Ida o Louise och dricka varmchoklad. MYS! Imorgon ska jag upp tidigt och åka skidor, skiter i om det bara blir jag:p


JAG ÄLSKAR SNÖ! :D

2 kommentarer

Farmor

22 Dec 2010 23:30

Du är så fin i din oranga jacka din sötnos.Kramar Farmor

mamma Carina.

25 Dec 2010 16:34

Du är ju bara hur go som helst! Jag är så himla stålt över dig!!!! Snygga jackor ni har förresten.Puss på dig min ängel!

Kommentera

Publiceras ej