Djurens lag

1kommentarer

Jag låg inne och tittade på tv idag då jag hörde ett konstigt ljud ute ifrån som något djur som skrek eller pepp högt! Så jag gick ut för att kolla vad det var. Hittar Purry vår katt med en liten kaninunge i munnen som han tagit och skulle döda. PANIK! Jag är inte jätteglad för just kaniner men då jag såg den lilla plutten ligga där och sprattla i munnen på honom helt försvarslös och försökte med alla sina krafter att rymma så kunde jag inte bara låta det vara.. Så jag rinde Tord i min förtvivlan och han sa till mig att fylla en flaska vatten och kasta på Purry, vilket jag gjorde. Såklart hade han redan tagit livet av den lilla krabaten:( Känslig som jag är så började jag gråta lite över hela grejen, hämtade en spade och fick ha en liten begravning... Dumma katt.

1 kommentarer

Hanna

04 Aug 2010 23:49

Katter är dampiga. Igår, lämnade jag min laxmacka framme. Det skulle jag inte ha gjort. Tyra nappade åt sig laxen, åt den och spydde upp den. Trevligt. Så istället för att äta en god bit lax fick jag torka spya. Tack katten.

Kommentera

Publiceras ej