Midsommar afton.

0kommentarer


Igår var det midsommar och jag var (är) på Mallorca, ensam. James åkte till England igår och är tillbaka på måndag igen! Jag arbetade på kvällen så det gjorde inte sådär överdrivet mycket men jag saknade Sverige väldigt mycket efter att kolla på Instagram hur alla där hemma firade deras midsommar. Blommor i sitt hår, vackra somriga klänningar och god mat&dricka. Jag föeskte förklara för mina kollegor om den svenska traditionen men det var svårt, haha hur förklarar man liksom små grodorna, blommor i håret och en midsommarstång? Hur som helst blev det en drink efter jobbet där jag gjorde mitt bästa för att förklara:) hoppas ni alla hade en riktigt bra midsommar!!

Yesterday was midsummer and I was (I am) alone in Mallorca. James left to England yesterday and will be back on Monday. I was working so it did not make a different anyway, but I was missing the Swedish tradition when I was looking on Instagram how everyone was celebrating there day. Flowers in the hair, beautiful dresses and good food & drinks. I tryed to explain my colleges about how we celebrate midsummer but it was hard, haha how do you explain "small frogs-song", flowers in the hair and a midsummer tree(?) anyway we went for a cocktail after work and I tryed my best to explain:) hope you all had a lovely midsummer! 

mf

Kommentera

Publiceras ej