Vivi la vita che l'amore.

0kommentarer

Italien.

Vi kan väl säga att man inte ska dömma katten efter pälsen. Sauze är fantastiskt. Människorna är så otroligt vänliga och hjälpsamma. Både dem vi arbetar tillsammans med som de andra som bor och är på säsong här. I förrgår vart vi medbjudna på Christels pubcrawl och en vild natt i byn och dess olika barer. "Nortlander is in the town" kunde vi höra en DJ säga på ett av ställena. Då kändes det jäkla bra i hela kroppen:)

Igår blev vi bjudna på middag på en av de Italienska restaurangerna i gamla delen av byn. Vilken smakupplevelse! Jag ville aldrig att det skulle ta slut.. Jag kan inte förklara vad allt var, men det var ljuvligt:) Det är också här på Falcon som vi kommer att hålla ett arrangemang, Italienskafton. Det får man inte missa.

Nu idag sitter vi och sammanställer vårt veckoprogram, arrangemangen och löser det som vi har kvar att göra. Sen försöker jag tänka ut vad vi ska hitta på för kul imorgon.. Det är ju ingen vanlig dag, det är min födelsedag! 22 år gammal.. Herregud. Ibland kan jag inte förstå hur tiden gått så snabbt, jag var ju precis 19 år, nybliven student. Det har hänt mycket, en säsong på ön Guadeloupe i sex månader, sommar i sverige, säsong i Avoriaz fem månader, sommar och en flytt till Jylland Vejle och sen tillbaka, en månad i Avoriaz och nu säsong i Italien. Livet leker:)


mf

Kommentera

Publiceras ej