En flygare!

2kommentarer

En fredag som denna, med moln på himlen och lite små ångest i magen. Jag har fördrivit min morgon med att pyssla lite, flytta runt på mitt "myspynt" som min man kallar det, städat och fixat. Ungefär så har det sätt ut nu i tre veckor. Jag ska inte klaga, att vara hemmafru är ganska skönt, sjukt drygt i längden bara. Jag har lärt mig alla 38 kanaler på tven, när vilka program spelas på morgonen fram mot 13-tiden och alla de tyska kanalerna jag ska undvika. Woho poäng till mig!:P Tre veckor känns som flera månader vill jag säga. Men det är ändring nu, för på måndag börjar fröken Frid skola. Yes ni läste rätt. Jag har kommit in på en utbildning som heter HGS (handel och butik kan man säga), och den varar i ca 13 veckor. Det är en utbildning för dem som vill arbeta i butik. För tydligen ska man ha tagit denna i Danmark för att kunna få ett butiksjobb (om jag har förstått rätt). Det var den anledningen till att jag inte fick arbetet på den klädesbutik som jag var till intervju nu sist, att jag inte hade gått den och de inte kunde vänta den tiden det tar för mig att gå den nu. I vanliga fall tar den 2 år, men för mig som har en färdig examen och gymnasieutdilning tar den inte så längt tid. Det ska bli kul, kanske lära känna någon och framförallt få komma ut ur lägenheten. Jag överväger dock om jag istället ska börja en pedagogutbildning, men hoppas egentligen att jag kan få ett jobb istället. Nog om detta!

Denna lilla herre hamnade i ingången mot köket,


och ikväll ska vi ha lite besök, middag ocg grejer.


Dags att gå ut en runda, handla in till efterrätten jag ska göra till ikväll. Jag bjuder på en vitchokladmousse med hallon.

Trevlig fredag på er!
MF

2 kommentarer

Emilia

12 Aug 2011 17:37

Det låter ju som en jättebra utbildning. Blir nog roligt.. Kul att komma ut lite också och träffa folk :) Puss!

Farmor

12 Aug 2011 21:59

Va kul att du har får något att göra,där ser så mysigt ut i er lägenhet där trivs ni väl. Kam till er båda.Farmor

Kommentera

Publiceras ej