Njuter av livet som guide!

1kommentarer

Här borta i Avoriaz lever man loppan med lite halsont och mycket skidåkning. Känns inte som bakterierna kan hålla mig borta!

I måndags hade vi vår första pistvisning. 11 gäster hängde med ut i Avoriaz backar och det gick riktigt fint. Men tjoho va det var kallt den dagen! Som tur hade jag en extra tröja i min coola nya skidväska som jag fick av mor och far i julklapp:) (Tack så väldigt mycket! Den har kommit till stor användning). Då pistvisningen avslutades åkte jag tillsammans med Anna, Anton och Jocke ut på egen skidåkning. Underbart! På kvällen samlades vi allihopa, danskar och svenskar för lite party och drog ner till ThePlace sen. Sjukt bra kväll.

Tisdagens pistvisning åkte vi bort till Schweiz för en längre dag med gästerna. Och tro mig den blev något lång. Klockan 10 började vi och kom hem 17.00. Det blev nog något för lång men det var riktigt najs att komma ut så en heldag och komma hem efter afterski och bara somna sådär kl.20 på kvällen. Pigg och glad inför morgondagen:)

Idag vaknade jag av strålande solsken. Vilken känsla! Vi möttes upp alla guider, skibombs och barpersonal för skidåkning. Det var fantastiskt vilken bra skidåkning det var idag. Lite senare mot lunch köpte vi alla mat på Carrefour och åkte bort till en lite plats i solen och hade picknick. Grabbarna gjorde ett eget snöbord där vi hade maten och så tog vi en öl, drack varm choklad och bara götta oss. Snacka om att älska livet! Jag mår väldigt bra här borta:)

Nu är det vile dags.. Trött efter den "hårda" dagen;) Hoho!
Hoppas ni har det fint där hemma. Puss på er!

1 kommentarer

Emilia

30 Dec 2010 13:06

Skönt och höra att du trivs vännen <3

Kommentera

Publiceras ej