Min mormor.

2kommentarer


Det är min mormors födelsedag idag. Jag saknar henne varje dag som går, tänker på henne och undrar varför det blev som det blev. Jag vet att jag inte borde tänka som jag gör, jag borde inte önska henne tillbaka till världen men det gör ont när man måste tänka, att man aldrig kommer att få träffa en person som man älskar så mycket.. Jag är bara mänsklig, lite egoistisk och lider av saknad i mitt hjärta. Min mormor som var så himla snäll och ville alla väl. Ikväll tänder jag ett ljus i din ära, tänker på minnen när du levde, alla tal och dikter du höll, när vi gjorde knäck på julen. Jag vill ju ringa dig, höra hur du mår, säga grattis, och få höra din röst. Som sagt, jag saknar dig över hela mitt hjärta, och hoppas att du haft en mysig födelsedag tillsammans med Marianne. 

mf

2 kommentarer

Mamma.

17 Sep 2014 13:47

Är med Dig Mikki. En människa som mormor Siv sätter avtryck hos oss. Det finns tyvärr alldeles för få människor som vår mormor. Varm, engagerad, kärleksfull och så närvarande. Efter en människa med en sådan inlevelseförmåga blir saknaden än större...Vi får påminna oss om att hon har det bra där hon befinner sig nu.. Vi får minnas henne med all den glädje som hon spred omkring sig.. Och hon ÄR med oss Mikki,, varje minut , varje sekund. Om vi stannar upp och reflekterar över stunden så känner vi starkt att hon är hos oss... ! På något sätt lyckades hon alltid finna det bästa i allt, , och sedan visa oss det.. När saknaden blir stor får vi gå tillbaka till dessa minnen..Vart du än går kan du bära dem med dig och slippa känna dig ledsen och ensam..

Mamma.

18 Sep 2014 15:47

🌹

Kommentera

Publiceras ej