Första advent.

1kommentarer




Jag älskar julen, att pynta och ha det otroligt mysigt med alla ljus, ljusstakar, lussebullar som man bakar och dricka glögg! Här har vi min och mammas adventsljusstake som jag fixat till med mossa, små söta svampar och två tomtar som står och gömmer sig lite. Det är den bästa högtiden som finns enligt mig:) När man umgås med sin familj och njuter av varandras sällskap. Jag kommer sakna och tänka på en person otroligt mycket denna julen och det är min mormor Siv.. Vi brukade göra knäck när vi var små och klä granen tillsammans med dom andra. Henne saknar jag, varje dag v
 
I love Christmas, to decorate and have it incredibly cozy with all the candles, candle holders, saffron-buns and drinking mulled wine! Here we have my mom's and mine Advent candlestick that I fixed with moss, small cute mushrooms and two "tomtar" (small elf's?) standing and hiding little. It is the best feast that is according to me :) When you spend time with your family and enjoying each other's company. I will miss and think of a person incredibly much this Christmas and it's my grandmother Siv .. We used to do buckling when I was a child, and decorate the christmastree together with the other family. I miss her every day v
 

mf

1 kommentarer

Mamma

01 Dec 2014 17:50

Jag är med Dig Mikki! Vi ska försöka att föra mormors tradition vidare.. Så fin ljusstaken blev. 🙏

Kommentera

Publiceras ej