Saturday sunshine

0kommentarer

 
 
Äntligen kom solen!
Här i Skåne måste jag medge att jag inte är speciellt imponerad av vårvädret. Det har varit kallt, och grått. Inte för att jag hade några förväntningar på vädret egentligen.. Men det är ju trots allt april:) Det italienska vädret har varit otroligt bra denna vintern och nu in på vårkanten med mycket snö, strålande solsken och varm värme på slutet. Idag var första dagen sen jag lämnade aplerna som jag hade skidsuget i bena. Det blir väl så när man är van vid att åka skidor 6 dagar i veckan. Jag har aldrig varit så avslappnad på en slutsäsong som jag har varit nu. Kanske för att jag vet att jag har en resa till Stockholm där det väntar ett avsked av Mormor, vidare till Mallorca på lördag. Livet i en resväska fortsätter helt enkelt!
 
At last came the sun!
Here in Skåne, I must admit that I am not particularly impressed with the spring weather. It has been cold, and gray. Not that I had any expectations on the weather really .. But it is, after all April :) The Italian weather has been unbelievably good this winter and now into spring with a lot of snow, brilliant sunshine and warm heat at the end. Today was the first day since I left aplerna, that I had ski cravings in my legs. It will come now and then, afterall I am use to skiing 6 days a week. I've never been so relaxed on a final season as I have been now. Maybe because I know I have a trip to Stockholm, where it awaits a goodbye of Grandmother, on to Mallorca on Saturday.
Life in a suitcase simply continues!
 

mf

Kommentera

Publiceras ej