131107

0kommentarer

Godmorgon!
 
Dåligt med uppdatering på senaste tiden, lite för att jag varit en segkola, haft lite bloggbrist men mest för att min dator har varit trasig. Batteriet tog slut och fick lämnas på Apple store men är nu tillbaka som ny:) Glad! Så vad är det som händer nu.. För drygt två veckor sedan var jag och James i Östersund (Jämtlandslän) och kikade runt en del. När vi kom tillbaka till Höllviken hade skolornas höstlov dragit igång och jag jobbade långa dagar på Biohuset. Jag hade min sista dag i torsdags för en vecka sen, och på fredagen åkte James tillbaka till England efter att ha varit hos mig i Sverige i ca en månad. Själv tog mamma och jag våra väskor för att åka till en annan del av norra Sverige (ca 2 timmar från Östersund), till min morfar och hans fina Inga-Britt. En underbar helg, mys i kylan, god mat och fika. På vägen hem från Sundsvall bytte vi tåg i Stockholm och hade ett uppehåll på lite mer än en timme. Då mötte min finaste moster & mormor upp oss för en kopp kaffe och lite mat.
 
 
Good morning!
Poor of updates the past time, some becuse I have been a "segkola" (a chewy caramel?), but mostly because my computer has been broken. The battery ran out and had to be left at the Apple store but is now back as new :) Happy! So what is happening now .. Just over two weeks ago, I and James went to Östersund (JämtlandCounty) and looked around some. When we got back to Hollviken, the schools autumnholiday had started and I worked long days on Biohuset. I had my last day on Thursday, a week ago, and on Friday James returned to England after having been with me in Sweden for about a month. Me and my mun took our bags to go to another part of northern Sweden (about 2 hours from Östersund), to my grandfather and his lovely Inga-Britt. A wonderful weekend, cozy in the cold, good food and cake.
On the way home from Sundsvall we changed trains in Stockholm and had a break for a little more than an hour. Then my nicest aunt and grandmother meet us for a coffee and some food.
 
 
Mum, Inga-Britt & grandpa v
Pictures from beautiful Sundsvall:)
 Grandma v
Mum & Inger v


mf
 

Kommentera

Publiceras ej