130130

0kommentarer

Här vill jag bo ..
 
 
Jag sitter inne på Hemnet.se och drömmer mig bort lite. Detta underbara hus befinner sig i Orsa, långt upp i Sverige där jag förhoppningsvis kommer att göra en utbildning nästa år. Det blir förmodligen ett till år att resa och arbeta för ett företag (än så länge är endast ansökningen skickad), annars att vi bosätter oss någonstans i ett år för att lägga undan pengar inför nästa år. Utbildningen heter Scandinavian College of travel & tourism, Skandinaviska Turism och skidlärarutbildningen. (kolla scottorsa.se) För er som känner mig väl, vet ni hur mycket jag vill göra, och att mina planer ändras från ena stunden till den andra. För i sommras var jag helt besluten att jag ville bli hud/spa-terapeut, och visserligen vill jag det nu också, men jag har insätt nu dessa två månader att jag älskar skidåkning och alplivet alltförmycket för att kunna bosätta mig i Sverige/Danmark eller något land utan möjligheten att åka skidor på vintern, en vecka om året blir förlite.. Så den långsiktiga planen är att för mig att göra en skidlärar-utbildning och därefter bosätta oss i alperna, James har ju sin utbildning och är frisör sedan 8 år tillbaka. Och denna utbildningen har också en del mer att erbjudan än endast att bli instruktör, vilket är tryckt. För mig är det viktigt att få ut mer utav det, om jag nu ska sätta mig i skolbänken igen. 
 
Men men, det är ju nästa år, det kan ju ändras igen. Helt plötsligt kanske jag vill bli läkare;-) Eller inte! Hihi:-)
 
mf
 

Kommentera

Publiceras ej