En weekend hos pappa i Alagna!

1kommentarer

I fredags tog jag bussen ned till Oulx som var början av min långa resa. Väl nere vid tågstationen kl 06.30 åkte jag med första tåget till Torino, vidare till Novara och sista vidare till Varallo Sesia där pappa kom och hämtade mig med bil. Det tog ca 5 timmar totalt.
 
När vi kom fram till byn Alagna så gick vi en lång promenad runt byn och utkanten. Helt underbar liten alpby! Ett ställe som jag verkligen kan tänka mig att bo i till framtiden. Skidåkningen var också riktigt bra, dock var det liiiite kallt under lördagen och snön slog hårt mot mina små kinder. Jag är lite gnällig för att vara svensk, för vi ska väl tåla den mesta kylan (?).. Humm!
 
mf

1 kommentarer

mamma Carina

26 Feb 2013 11:08

Så roligt att du tycker om Alagna Mikki!!! Så fina bilder du har tagit! Puss på dig!

Kommentera

Publiceras ej