Ryanair.

0kommentarer

Nu har vi varit hemma i England, Shipley i nästan fem dagar. I tisdags åkte vi med flyget från Palma.

Och på tal om vår flygresa.. Vi flög med Ryanair (första och sista gången). På flygplatsen i Palma, vi har checkat in och är påväg att gå igenom passkontrollen, sitter där en tjej i 25 års åldern och smsar med sin mobil. Alltså folk går bara förbi och ingen visar sina pass. Känns jätte tryggt! När vi ska igenom sista checken till planet står där två damer och kollar väskorna så de passar i deras "låda" som man stoppar ner sitt handbagade i, så det inte är större än vad det får vara. Jag hade mätt min väska efter Ryanair mått på deras hemsida, så kände det inte skulle vara några problem, dessutom var där MÅNGA av passagerarna som hade stora väskor, som knappast skulle kunna gå ned i den där mått grejen. Jag fick gå mot planet, men James väska var för stor, så jag gick ut igen och tog hans dator i min, och hans kunde nu passa. Min passade nu inte, för hjulen gick inte ned. Drygt 5 millimeter av min väska fick alltså inte plats. Eftersom jag mätt min väska efter deras mått och ALLTID kunnat rest med väskan så blev jag arg när de sa "sorry miss, your bag is to big, so you have to pay 50 euro", och LOG! Hon och hennes kollega står alltså och flinar åt både mig och James. Jag tänkte så att jag vägrar betala, tar hellre av hjulen, som var problemet. De gick såklart inte.. James fick betala och jag hörde hur hon sa till sin kollega på Spanska, "vilka idioter!". Tack Ryanair för er underbara service. Inte nog med att min handbagade fick klämmas ned bland de andra, min data hade fina sprickor i skärmen när vi kom hem till James.. Ja man blir verkligen så trött! Och att folk behandlar en så? Jag är mållös.

Hur som helst njuter vi av kylan och hösten här borta:) och på onsdag packar jag mina väskor för att dra vidare hem på slutstationen, Skåne!

mf

Kommentera

Publiceras ej