Familjevecka!

0kommentarer

Mamma och pappa åkte hem igår på dagen efter en vecka här på ön med oss. James har jobbat men fått vara med på kvällarna och under sin lediga dag i torsdags:) Det har varit riktigt skönt att ha dem på besök, jag är så glad och har längtat efter dem väldigt mycket!

I måndags åkte pappa in till Palmas flygplats för att hämta bilen, då passade jag och mamma på att ligga framför poolen hela dagen, prata och mysa:) På kvällen hämtade vi James och åt middag på en restaurang vid havet.

Tisdagen åkte vi till stranden i Camp DeMar, solade och badade. Stranden där är underbar! Det enda som jag kan tycka är lite jobbigt är att då man badar simmar det runt fiskar som gillar gammalt skinn, alltså händer det väldigt ofta att de rent av biter en på fossingarna! Fyyy.. På kvällen åkte vi till salongen och gjorde lite renovering på pappas & mammas hår. Mamma fick lite i födelsedags present, James färgade hennes hår med slingor och sånt där som han kan:) och jag gjorde en fransk mani på hennes naglar. Min första! Längtar efter att få börja på min utbildning nu, massor!

Onsdagen låg vi vid poolen fram mot fem tiden, då vi åkte till Palma för att kika runt lite. Ingen lycka på shopping fronten dock;) kanske tur de!

I torsdags var James ledig, så vi åkte ut på en heldagsutflykt, ut till en liten kyrka där James bror gifte sig för ett år sedan, vidare till där deras fest hölls på kvällen. Så vackert ställe, riktigt sagolikt! Jag ska lägga upp bilder också:) På kvällen åt vi middag i Sollner (?), strosade runt bland smågatorna, njöt av den milda kvällsvärmen och åt glass. Sen då vi körde hem möttes vi av en mindre trevlig grej.. Någon hade kört av vägen och där låg bildelar på vägen, nere i diket låg en bil avskalad på mitten, man såg alltså bara halva bilen, rutorna var krossade och det var bara som i en film.. Det var hemskt att se och faktiskt förstå att någon låg död i diket, för en sådan krasch överlever ingen. :( Det hade precis hänt, polisen och ambulanser hade inte ens anlänt. Vi fick också veta av Ralf dagen efter att fyra olyckor hänt förra veckan, varav 2 personer dött. Otäckt!!!

Fredags låg vi hemma vid poolen igen, drack pina colada:) sen åkte vi till WaveHouse och shoppade lite kläder på rean:) James blev jätteglad då där stod en påse på bordet till honom. Snuff! På kvällen firade vi pappas födelsedag med middag på Fat Sam's. Gottigott!

Lördagen, sista dagen låg vi i solen, badade och njöt hela dagen. Så lagade vi omelett hemma hos oss till middag:)

Och så igår kom de hem till oss, åt en lång frukost och bara chilla innan deras hemfärd. Det kändes tråkigt då de lämnade, även om vi ses om två veckor igen. Det är liksom nu jag förstår att sommaren verkligen är över. Vi lämnar Mallorca på tisdag nästa vecka:( men men vinter ser vi fram emot. Och vi åker troligen tillbaka hit nästa år igen.

Så idag är det måndag, jag är på salongen och ska få en facial, göra vid mina naglar och mitt hår. Lyx!! Sen jobbar jag torsdag och fredag:)

Puss Mikki

Kommentera

Publiceras ej