Nu e det jul igen!

1kommentarer

22 december, och på måndag är det julafton.
 
Galet! Tiden har sprungit iväg här borta.
Jag och James har åkt skidor nästan varje dag sen vi anlände.
 

Två datornördar!

Skidåkning i Montgrnevre med Ben, Charlotte, jag och Tina!

Mot Sestriere:-)

:D
 
Det är inte helt fel här borta. Men jag kan ändå inte låta bli att känna mig ensam.. Att vara enda svensken i umgängeskretsen är svårt ibland. Jag kan inte alltid uttrycka mig rätt, ord blir fel och det gör mig lite ledsen ibland.. Kanske bara jag som är gnällig, men jag saknar min lilla Bulle (Julia) och att hänga med henne. Vi kan prata våran american/british/svenglish engelska, och vi förstår varandra perfekt! Jag vill inte säga att jag blir "mobbad" för min engelska, men när jag säger fel ordval eller liknande, då är det svensken dom skrattar åt. Nu vet jag percis hur min mamma känner! (Älskar dig mamma och din svenglish är bäst!!!)
 
/Mikki
 
 
 

1 kommentarer

mamma Carina.

09 Jan 2013 17:04

Vilka helt underbara bilder!!!!!!!

Kommentera

Publiceras ej