Höstmys.

0kommentarer

Glad lille lördag!

I måndags åkte jag och Peter till Ystad Saltsjöbad, ett spa som ligger intill havet. Vårt hotellrum hade havsutsikt och var sött inrett i blått och vitt i sjömans stil. Vi låg nere och bubblade i jacuzzin, badade i poolen och vilade oss i himel-sängarna. På kvällen åt vi tre-rätters middag;
förrätt
: tonfisk på grillad paprika,
huvudrätt: halstrad röding med kantareller och en lökpuré,
dessert: tillsist en helt fantastisk chokladkaka med en nötbotten, krämig chokladmouse i mitten och ett tunt tager mörk choklad på toppen och till detta en speciell men god körsbärs sås till. Mmmm creme de la cream!

Vi sov med öppen dörr under natten så vi kunde höra havet och vågorna. Allt påmindes en gnutta om Guadeloupe och finns det något som jag älskar så är det att höra havet när det är sängdags. Igår fick vi hotellfrukost, nybakat bröd med olika pålägg, hemmalagad yoghurt med nötter och så varm choklad. Sen under dagen var vi ute och gick längs strandpromenaden innan vi drog på oss badkläderna igen för att bada:) Tre timmar låg vi och blev skrynkliga som russin! Jag tyckte det var en perfekt minisemester:) Ystad är väldigt fint. Men poolen utomhus kunde varit uppvärmd tyckte jag, för den inomhus var väl inte den största, och det blev lite jobbigt när tanterna skulle simma från sida till sida, man fick se till så man stod in till kanten och inte blev ned simmad:O Fast jag kan tänka mig det blir ganska dyrt om dom ska hålla den uppvärmd:) Jag rekomenderar er varmt att åka dit.

MF

Kommentera

Publiceras ej