i valet.

0kommentarer

Jag står som sagt i valet mellan att åka iväg och att vara hemma. Jag har fram till imorgon, sist fredag att bestämma mig och jag finner det hela omöjligt! Hjälp mig någon!


  • Säsong, ett skitkul arbete, snö&vinter, skidor varje dag, fest, minnen för livet och nya vänner. Att åka iväg till ett vinterland. Ett sagoland och leva drömmen i snön som skidguide.

  • Svensk vinter, ett riktigt bra&roligt arbete med goa kollegor där jag trivs, jul&nyår med vänner och familj, en ekonomi, spara pengar till resor och eventuellt en lång resa.


Jag är så kluven och det gör ont i mig som jag velar och vänder på meningar och tankarna i skallen! Skall jag komma hem i april och vara luspank igen? Börja om från början och resa iväg när jag går mot 24.. Det kanske inte är så farligt som de låter. Jag kanske inte är så gammal som det känns att jag är? Jag fyller 22 år i januari och ändå känns det som om det är dags nu. Bli vuxen. Men denna twisten från att gå från att ha så mycket planer till framtiden med en person till att vara singel igen, är stor för mig. Framförallt när det går på två veckor att väjla och bestämma sig. Jag pratar och känner som om jag vore 26 år. Att det är dags att ta livet på allvar och tänka på en eventuellt familj. Vart tog Mikki vägen? Den vilda Fröken Frid som följer sina instinkter och lever livet? Är jag feg?

Jag står här och tvingas välja mellan att göra det jag älskar och brinner för. Och något jag trivs med och är jäkla bekväm med. Det är en trygghet att veta att man har pengar. Men vad är egentligen prylar och grejer mot minnen?

Hellskotta, jag är ju vuxen!

MF

Kommentera

Publiceras ej