Brända kakor & sura miner

0kommentarer

Dagen har tillbringats på Märtas café och en kvällspromenad vid havet. Härligt för katten!

Jag gick idag höra av en kund, "Du detta var den godaste latté jag smakat!".
Kan ni förstå hur bra jag mådde och hur glad jag blev? Min självkänsla höjdes till skyarna och jag tänkte glatt för mig själv att "shit va bra jag är!". Lika mycket sänktes den ner till golvet då jag skulle göra maränger för första gången i mitt liv. Lätt som en plätt fick jag för mig, det är ju bara tre grejer man har i? Socker, äggvita och citron. In my ass. De kladdade ihop sig i ugnen och sen hade jag inte tittat på vad värmen stod på..... Bra va? De var bruna maränger som luktade bränt socker. Så när jag kom hem från jobbet gjorde jag ett tappert försök att lyckas. Jag lyckades inte denna gången heller. Dom blev väldigt fina dock, men inte sådär krispiga, mer sega. Vi får väl se om min kollega godkänner mitt försök. Lite cred förtjänar jag nog!


Bild. N

Nu är det dags för mig att nanna.
Imorgon är det jobb och träning på shemat!

Kommentera

Publiceras ej