Hänt i veckan.

0kommentarer

Mamma och pappa åkte till Italien i måndags. Då har jag fått agera husmor hela veckan genom att vattna blommor, städa, tvätta och annat gott. Man kan också kalla det livet som vuxen? Hus ansvar. Men asså jag kan inte förstå hur min mamma orkar alla dessa jäkla blommor. Hon har 26 olika krukor allt som allt, 8 i huset och resten i trädgården. Jag är kanske ingen riktig blomster människa ännu, jag tycker om röda rosor och söta små förgätmigej. Jajaja!

Lite arbete har där varit på Märtas och en del packande till flytten. På torsdag flyttar vi över alla grejerna till Danmark:) Helgen efter flyttar jag dit på heltid. Spännande! Vad jag ska göra där är ännu oklart. Intervjun kändes ju bra, men inget svar är kommet. Hoppas hoppas!

Jag har fått gjort mitt nya pass, solat på stranden och varit ute och kalasat på strandbaden med mina finaste flickor. Förfesten är ju det bästa enligt mig själv. Vet inte om det är så att jag blivit för gammal, att det inte är lika kul på strandbaden eller kanske för att det blivit så överskattat, men det är bara inte lika kul. Det är inte samma sak som för två år sedan. Och om jag får säga det själv tycker jag det är cocobananas att dom tar 200 kr i dörren. "Er der fri bar?" :)

Nu kommer de hem snart hem och jag måste säga att jag har inte riktigt längtat efter dom. Får jag säga så? Mina föräldrar är dom underbaraste och jag älskar dom! Fast det är ju lite skönt att vara själv hemma, tystnad, dansa runt till hög musik (nu kan jag ju spela den musik som pappa i vanliga fall helst inte vill höra), skutta runt i underkläder.. Ja ni förstår vad jag menar kanske. Lite frihet:) Sen när jag bott i danmark ett tag kommer jag sakna att bo med dom antar jag. Sakna min pappa som gnäller över att mina strumpor ligger på toaletten eller att jag inte satt in i diskmaskinen direkt efter jag ätit (man måste göra det direkt för annars blir han nojig och sätter in det själv:P) och mammas rara stämma, mysdagar och härliga middagar med pappas goda mat. Alla långa pratstunder och filmkvällar med dom. Pappa är också så bra på att hitta sånt som jag gillar. "Denna kommer du gilla, det är en riktig Mikki-film!". Jag blir gråtfärdig när jag tänker efter.. Hur ska det gå att vara så långt ifrån dem? Långt och långt, men det tar ju inte 5 min direkt. Nä nu måste jag lägga dessa tankar någon annanstans!

Nu är det nämligen dags att fara hem till Markus och se en rulle:)

Och äta körsbär!

Ha en härlig söndagkväll alla.

MF

Kommentera

Publiceras ej