Ung och bortskämd?

0kommentarer

Pappa hade ett slags utbrott här hemma, sånt som ni skulle kalla pms-anfall om det varit en kvinnas. Jag förstår inte riktigt vart allt kommer ifrån, men jag är väl lite halvjobbig har jag förstått. Det har varit påhopp så som att jag skulle haft "stulit" hans kudde som var spårlöst försvunnen. (Eftersom jag har tre egna så va det självklart jag som var den skyldiga.. men det visade sig att mamma råkat slänga den då hon tyckt den luktade lite konstigt.) Därefter kom det sig att hans mjölk var slut. I vår lilla familj har mamma, pappa och jag "egen mjölk". Pappa har minimjölk, jag har laktosfri och mamma mellanmjölk. Nu var hans mjölk slut och då hade tydligen jag druckit upp den.. (men den smakar ju som mjölk blandat med vatten så usch naj!). Och så var toalettpappret slut och då tyckte han att "Michaela du använder förmycket toapapper".. Den kunde jag inte riktigt svara på:p Det var fel på handdukarna och ingen som helst ordning! Och tillsist, tar jag allltid hans saker. Det är det enda jag kan hålla med honom om, då jag gärna lånar hans hörlurar i smyg, hans påtok förstora men varma fliströja och hans morgonrock:)

Vilken tur för honom att jag snart ska åka! Muchimuch!

Men jag är ju en ganska rar jänta om man kikar lite på det nya programmet Ung och Bortskämd som visas på SVT. Åtta avsnitt om tio ungdomar mellan 18-24 år som tävlar om en jordenruntresa. Det går ut på att de en gång för alla ska få lära sig om vuxen livet. Dom ska bo tillsammans och göra arbeten som de aldrig tidigare utfört, men också att ta ansvar för sig själva, så som att tvätta, städa, handla osv. Alla har dom gemensamt att de är otroligt bortskämda, får allt de pekar på och aldrig behöver lyfta ett finger och har av sina snälla föräldrar fått en "bra start i livet".

Väldigt underhållande program.
Roligast är Daniel, han får mig att tappa andan av skratt när han pratar!

Ciao.

Kommentera

Publiceras ej