Hej mitt vinterland, nu är jag här!!

1kommentarer

Igår, Dag 1.

Efter 24 timmars bussresa och en riktigt öm rumpa kunde jag äntligen gå av i Geneve och föllfölja min resa mot Avoriaz. En mage sprängfylld  av fjärilar och nervositet upp till örona så satte jag mig i en taxi mot bergen. Två timmar och så var jag framme. För er som inte vet så får man inte köra bil inne i Avoriaz by och jag med min feta packning undrade lite hur fan detta skulle gå. Byn är inte stor så.. men att ta sig från parkeringen till lägenheten hade nog tagit 3 timmar, utan att överdriva. Det var inte omöjligt, men inget jag ville försöka. Fin som jag är gjorde jag som mamma har lärt mig och använde mina bruna Bambi ögon och förklarade för mannen som stannat taxin att jag kom från Sverige och skulle arbeta för Nortlander som guide under säsongen och bo på hotell L'antares. Så förklarade han vägen för taxichauffören och sa att vi gör ett litet undantag denna gången:) Tur det! Jag träffade sen en väldigt trevlig kvinna som hjälpte mig med att få tillgång till rummet och att få in min packning. Tillslut  fick jag bosätta mig i lägenheten. En stor lya med kök, vardagsrum, två toaletter med dusch och badkar, och två sovrum. För 7 personer. Jag tog mig friheten att välja rum först:) Dubbelsängen och balkong. Gilla!! När jag vilat mig lite och tagit en dusch drog jag på mig min oranga Nortlander jacka och bar mig ut i regnet (jepp det regnade faktiskt!). Jag träffade lite människor som jag ska arbeta tillsammans med och två danska tjejer som också är på säsong här i vinter:) Men det blev ingen lång vistelse på baren.. Jag deckade ganska tungt efter ett halft avsnitt Sex and the city. Välbehövt tro mig.

Dag 2.

Idag har det varit strålande sol och jag bestämde mig för att ta mig en runda om i byn, kika och fixa lite grejer som internet, information på Turistbyron och mitt liftkort. Det var stängt och öppnar på lördag liksom det mesta här i byn. Allt håller på att öppnas och göras klart inför säsongen. Så skidåkning får vänta! Annars blev det en tur om supermarket. Nu sitter jag på ThePlace och lånar lite interner eftersom jag inte lyckades med det idag heller.. Uh! Och var ni vad?! Anton kommer på lördag! Så glad jag blev när jag fick höra att han bokat ett flyg en vecka tidigare än panerat:) Mega glad!

Nu ska jag pysa. Hör av mig snart igen! Ikväll blir det middag med tjejerna:)

PUSSAR!

1 kommentarer

Emilia

09 Dec 2010 22:35

Kul att höra från dig Mikki. Skönt att allt har gått bra. Det låter som du har det riktigt mysig och vad bra att Anton kommer ner tidigare så kan ni fixa allt tillsammans :) Var rädd om dig. Pusspuss

Kommentera

Publiceras ej