Fem månader

1kommentarer

Snart har vi varit här i fem månader. Tänk att fem månader har gått så snabbt, bara rusat förbi med vinden och om två veckor är jag hemma i Sverige igen? Jag fattar det inte! Jag är hemma i Sverige och får träffa min familj, mina nära och kära och min älskling Purry! Lämnat ön Guadeloupe och mitt första säsongsjobb, mitt första stora kliv jag tog efter studenten och ut i stora världen:) Tänk att jag kommer kunna säga sådär i lite kaxigt med skön stil "Jo jag har precis kommit hem från Karibien där jag arbetat som servitris i ett halvår" (Det blir ju bara fem men det låter bättre när man säger ett halvår:P). Det är ofattbart vad tiden går snabbt ibland, samtlidigt som det kännt precis som den stått helt still många gånger. Jag åker hem för nya äventyr:) Innan ville jag nästan stanna, för jag blev så bekymrad över vad jag ska göra hemma, tänk så får jag inget jobb, tänk så fastnar jag hemma i Höllviken arbetslös och utan pengar?! Ni känner nog igen tankarna man får ibland. Jag har insätt faktum att jag är 20 år, det är inte meningen att jag ska känna ånget över mitt liv och vad som kommer hända med mig och min framtid, jag har ju massa saker jag kan göra, jag är just i den åldern då jag kan skutta runt bland jobb och länder, bolla med drömmar och göra till verklighet! Det förblir ett oskrivet kapitel så länge:)

Ikväll kommer iallafall Axel, Elisabeth, Sten och Annicka med barnen! Vilket ska bli riktigt roligt! Imorgon är jag och Tord lediga också:):) Åh det kommer bli så kul nu den sista tiden här! Ledig imorgon, sen jobbar jag frulle fredag, lördag och söndag, sen sista veckan är jag ledig tre dagar och börjar 17.00 tre:):) Rena dröm schemat! Hinna göra minnesvärda grejer, sola och bada och lite mer. Känner mig väldigt positiv, kanske för att jag vet att det snart är hemgång, jag bara längtar så mycket och känner hur adrenalinet pumpar när jag tänker på att OM TVÅ VECKOR ÄR JAG HEMMA!!!!!!!!! Det känns bra helt enkelt:)

Just nu ligger jag i sängen, det regnar ute så en inne dag passar perfekt, film och datanördande:) Tord är ute och dyker i havet och jag har lovat att följa med nästa vecka. Lite pirrigt i magen då jag tänker på det! Men nu ska jag se en film för sen klockan tre är det dags att jobba.


Hejsvej!

1 kommentarer

Mamma Carina och Emilia, storebror. Niclas.

10 Apr 2010 23:39

Vi saknar dig ikväll. Du är så duktig som har gjort detta jobbet så bra. Sen är du världens sötaste på bilderna också. Det strålar om dig Mikki. Vi längtar tills du kommer hem. Pussar och Kramar från oss

Kommentera

Publiceras ej