Acne

3kommentarer

Nu är jag hemma från jobb och sitter här och snokar lite bloggar! En av bloggarna som alltid är nummer 1 är givetvis Blondinbellas blogg. Just precis läste jag ett inlägg där hon pratar ut om sin Acne (ja ni kan ju kika själva om ni inte gjort de) och jag måste säga att fan va starkt gjort! Snacka om självkänsla att kunna göra så, och jag blir så.. beundrande typ? Så starkt gjort! Jag själv led av mild acne från 7an (hemskt!) fram till 9an då jag stor bölade varje kväll. Det blev som sagt att ta sig till dedära plastikcenter saken i Malmö (där han Truelius jobbade:)) Men men efter en del piller provande så blev det att jag började på p-piller som heter Diane, och gjorde två slags ljusbehandlingar, och därefter en anorlunda ljusbehandling (som gav mig blåa stora prickar i fejan, med de gick bort efter två veckor). De behandlingarna var mirakel-behandlingar, och jag kunde börja vistas ute, utan smink! Mina ärr gick bort och mina stora röda blemmor och prickar. Jag fick helt enkelt fin hy. Klar att jag kan få en finne någon gång fortfarande, men acnen är bortblåst! Men fan vilken tid alltså, de gör ont i magen av att tänla på det så jobbigt de var.. Och folk som varit drabbade förstår nog vad jag menar. Och det som är så bra i Isabellas inlägg är de att hon tar upp de att egentligen är det bara en själv, som faktiskt lägger märke till det, och blåser upp det till världens största problem. Man måste älska sig själv :)

3 kommentarer

Anonym

20 May 2009 00:09

jag förstår precis vad du menar!

Sandra Larsson

20 May 2009 10:25

Jag haller med, jag tycker att Isabella ar en grymt bra tjej och hon verkar verkligen kampa for att andra tjejer ska fa ett battre sjalvfotroende!

Emilia

20 May 2009 14:23

Jag läste också det. Jag blir också beundrad av mycket hon skriver, hon kan verkligen få en att tänka på ett annat sätt:)

Kommentera

Publiceras ej